Objavljen poziv Kolaborativna znanstvena istraživanja vrijedan gotovo 30 milijuna eura

Prilika za jačanje veza između znanosti i gospodarstva

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih objavilo je 17. lipnja 2025. novi natječaj „Kolaborativna znanstvena istraživanja“, kojim se otvara značajna prilika za povezivanje akademske zajednice i poslovnog sektora u Hrvatskoj. Ovaj poziv osmišljen je kako bi se potaknuo razvoj inovacija, novih tehnologija, proizvoda i procesa, i to kroz zajednički rad istraživačkih organizacija i poduzeća.

Specifičnost ovog natječaja je u tome što se naglasak stavlja na suradnju – ne samo kao sredstvo provedbe projekata, već i kao dugoročnu strategiju koja bi trebala potrajati i nakon završetka financiranja. Na taj način, poziv ne potiče samo kratkoročne projekte, već gradi temelje za trajna partnerstva koja mogu doprinijeti jačanju inovacijskog ekosustava u Hrvatskoj.

Istraživačke institucije ovim putem dobivaju priliku oblikovati svoja istraživanja u skladu s realnim potrebama gospodarstva, dok poduzetnici imaju mogućnost uključiti se u vrhunske znanstvene procese i iskoristiti potencijal znanja i tehnologija koje dolaze iz akademskog okruženja.

Razmišljate li o prijavi i potrebne su Vam konzultantske usluge stojimo Vam na raspolaganju. Na poveznici možete ispunite kratki upitnik za provjeru prihvatljivosti:

Kontakt

Iznos bespovratnih sredstava za kolaborativna znanstvena istraživanja

  • Ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iznosi 29.593.441,00 eura.
  • Potpora po jednom projektu: Od minimalno 350.000 € do maksimalno 1.000.000 €
  • Intenzitet potpore: Od 50% do 100% prihvatljivih troškova projekta. Intenzitet ovisi o vrsti prijavitelja, veličini poduzeća te vrsti projektnih aktivnosti

Tko se može prijaviti?

Prihvatljivi prijavitelji i partneri:

  • mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici
  • znanstveno-istraživačke institucije
  • uredi za transfer tehnologije osnovani od istraživačkih organizacija (ako zadovoljavaju uvjete)

Prihvatljivi projekti, aktivnosti i troškovi projekta

Financiraju se kolaborativni projekti industrijskih istraživanja, koji se provode u suradnji između poduzeća i istraživačkih organizacija. Projekte provode konzorciji, sastavljeni od prijavitelja i jednog ili više partnera, a u konzorciju treba biti najmanje jedna istraživačka organizacija i jedno poduzeće.

  1. Aktivnosti industrijskog istraživanja (TRL 2-4) (obvezna aktivnost)
    Aktivnost 1. uključuje:
  • industrijsko istraživanje: npr. mjerenje, testiranje, formuliranje tehnološkog koncepta – izrada prototipa (eksperimentalna provjera koncepta, testiranje u laboratorijskim uvjetima), uključujući nabavu relevantnog materijala ili potrebne opreme, uključujući znanja i patente;
  • priprema i objava publikacija i druge srodne aktivnosti u okviru istraživačkog rada.

Prihvatljivi troškovi aktivnosti 1:

  • Troškovi osoblja
  • Troškovi vanjskih usluga istraživanja
  • Troškovi znanja i patenata
  • Troškovi potrošnog istraživačkog materijala
  • Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja
  • Troškovi terenskog istraživanja
  • Troškovi kupnje opreme i povezani troškovi
  • Trošak najma opreme na drugoj instituciji
  • Troškovi amortizacije instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta koja je nabavljena prije početka projekta bez sufinanciranja javnim sredstvima

2) Aktivnosti usmjerene na nastavak istraživačkih aktivnosti i suradnje između akademske zajednice i gospodarstva (obvezna aktivnost) Aktivnost 2. uključuje:

  • rad na dugoročnim strategijama za suradnju između akademske zajednice i gospodarstva;
  • rad na projektnim prijedlozima za nastavak financiranja.

Prihvatljivi troškovi aktivnosti 2:

  • Troškovi osoblja
  • Troškovi vanjskih usluga

    3) Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva
    Aktivnost 3. uključuje:

    • pretraga patenata;
    • validacija ideje tj. tržišne potrebe (procjena tržišnog potencijala);
    • izrada strategije zaštite intelektualnog vlasništva i drugih srodnih analiza;
    • ostale aktivnosti povezane s provjerom i zaštitom intelektualnog vlasništva.

    Prihvatljivi troškovi aktivnosti 3:

    • Troškovi osoblja
    • Troškovi naknada i pristojbi koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO)
    • Troškovi vanjskih usluga

    4) Diseminacija istraživačkih rezultata i umrežavanje (obvezna aktivnost)
    Aktivnost 4. uključuje:

    • posjećivanje i organiziranje stručnih skupova, sajmova i sličnih događanja povezanih s istraživačkom temom projekta (u Hrvatskoj ili inozemstvu);
    • posjećivanje i organiziranje događaja za promociju transfera tehnologije i pronalaženje suradnika.

    Prihvatljivi troškovi aktivnosti 4:

    • Troškovi posjećivanja događaja
    • Troškovi organizacije događaja
    • Troškovi objave znanstvenih radova

    5) Promocija i vidljivost projekta (obvezna aktivnost)
    Aktivnost 5. uključuje

    • izrada web stranice
    • izrada i tisak promotivnih materijala;
    • izrada reklamnih panoa ili tiskanog plakata, za potrebe vidljivosti projekta;
    • organizacija događaja za promociju projekta (npr. završna konferencija projekta)

    Prihvatljivi troškovi aktivnosti 5:

    • Troškovi izrade internetske stranice projekta
    • Troškovi izrade i nabave promotivnih materijala
    • Troškovi organizacije događaja za promidžbu i vidljivost projekta

    6) Upravljanje projektom (obvezna aktivnost)
    Aktivnost 6. uključuje:

    • izvršavanje administrativnih Ugovornih obveza u provedbi projekta kao što su izvještavanje prema nadležnim tijelima, osiguravanje usklađenosti provedbe projekta s Ugovorom, priprema zahtjeva za nadoknadom sredstava, priprema i provođenje postupaka nabave;
    • podrška koordinacijskim aktivnostima Konzorcija (administrativna podrška, organizacija sastanaka )

      Prihvatljivi troškovi aktivnosti 6

      • Troškovi osoblja
      • Troškovi vanjskih usluga

      Aktivnost 7. Horizontalne aktivnosti
      Projetne aktivnost koje omogućuju pozitivan doprinos pri provedbi horizontalnih politika, odnosno doprinos nediskriminaciji, rodnoj ravnopravnosti, integraciji osoba s invaliditetom i promicanju temeljnih prava i ciljeva održivog razvoja.

      Prihvatljivi troškovi aktivnosti 7.

      • Troškovi povezani s provedbom horizontalnih načela

      Rokovi

      Podnošenje prijava počinje 1. rujna 2025. u 11:00 sati, a krajnji rok za dostavu projektnih prijedloga je 15. listopada 2025. u 10:00 sati.

      Razmišljate li o prijavi i potrebne su Vam konzultantske usluge stojimo Vam na raspolaganju. Na poveznici možete ispunite kratki upitnik za provjeru prihvatljivosti:

      Kontakt