Objavljen poziv Kolaborativna znanstvena istraživanja vrijedan gotovo 30 milijuna eura
Prilika za jačanje veza između znanosti i gospodarstva
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih objavilo je 17. lipnja 2025. novi natječaj „Kolaborativna znanstvena istraživanja“, kojim se otvara značajna prilika za povezivanje akademske zajednice i poslovnog sektora u Hrvatskoj. Ovaj poziv osmišljen je kako bi se potaknuo razvoj inovacija, novih tehnologija, proizvoda i procesa, i to kroz zajednički rad istraživačkih organizacija i poduzeća.
Specifičnost ovog natječaja je u tome što se naglasak stavlja na suradnju – ne samo kao sredstvo provedbe projekata, već i kao dugoročnu strategiju koja bi trebala potrajati i nakon završetka financiranja. Na taj način, poziv ne potiče samo kratkoročne projekte, već gradi temelje za trajna partnerstva koja mogu doprinijeti jačanju inovacijskog ekosustava u Hrvatskoj.
Istraživačke institucije ovim putem dobivaju priliku oblikovati svoja istraživanja u skladu s realnim potrebama gospodarstva, dok poduzetnici imaju mogućnost uključiti se u vrhunske znanstvene procese i iskoristiti potencijal znanja i tehnologija koje dolaze iz akademskog okruženja.
Razmišljate li o prijavi i potrebne su Vam konzultantske usluge stojimo Vam na raspolaganju. Na poveznici možete ispunite kratki upitnik za provjeru prihvatljivosti:
Iznos bespovratnih sredstava za kolaborativna znanstvena istraživanja
- Ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iznosi 29.593.441,00 eura.
- Potpora po jednom projektu: Od minimalno 350.000 € do maksimalno 1.000.000 €
- Intenzitet potpore: Od 50% do 100% prihvatljivih troškova projekta. Intenzitet ovisi o vrsti prijavitelja, veličini poduzeća te vrsti projektnih aktivnosti
Tko se može prijaviti?
Prihvatljivi prijavitelji i partneri:
- mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici
- znanstveno-istraživačke institucije
- uredi za transfer tehnologije osnovani od istraživačkih organizacija (ako zadovoljavaju uvjete)
Prihvatljivi projekti, aktivnosti i troškovi projekta
Financiraju se kolaborativni projekti industrijskih istraživanja, koji se provode u suradnji između poduzeća i istraživačkih organizacija. Projekte provode konzorciji, sastavljeni od prijavitelja i jednog ili više partnera, a u konzorciju treba biti najmanje jedna istraživačka organizacija i jedno poduzeće.
- Aktivnosti industrijskog istraživanja (TRL 2-4) (obvezna aktivnost)
Aktivnost 1. uključuje:
- industrijsko istraživanje: npr. mjerenje, testiranje, formuliranje tehnološkog koncepta – izrada prototipa (eksperimentalna provjera koncepta, testiranje u laboratorijskim uvjetima), uključujući nabavu relevantnog materijala ili potrebne opreme, uključujući znanja i patente;
- priprema i objava publikacija i druge srodne aktivnosti u okviru istraživačkog rada.
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 1:
- Troškovi osoblja
- Troškovi vanjskih usluga istraživanja
- Troškovi znanja i patenata
- Troškovi potrošnog istraživačkog materijala
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja
- Troškovi terenskog istraživanja
- Troškovi kupnje opreme i povezani troškovi
- Trošak najma opreme na drugoj instituciji
- Troškovi amortizacije instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta koja je nabavljena prije početka projekta bez sufinanciranja javnim sredstvima
2) Aktivnosti usmjerene na nastavak istraživačkih aktivnosti i suradnje između akademske zajednice i gospodarstva (obvezna aktivnost) Aktivnost 2. uključuje:
- rad na dugoročnim strategijama za suradnju između akademske zajednice i gospodarstva;
- rad na projektnim prijedlozima za nastavak financiranja.
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 2:
- Troškovi osoblja
- Troškovi vanjskih usluga
3) Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva
Aktivnost 3. uključuje:
- pretraga patenata;
- validacija ideje tj. tržišne potrebe (procjena tržišnog potencijala);
- izrada strategije zaštite intelektualnog vlasništva i drugih srodnih analiza;
- ostale aktivnosti povezane s provjerom i zaštitom intelektualnog vlasništva.
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 3:
- Troškovi osoblja
- Troškovi naknada i pristojbi koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO)
- Troškovi vanjskih usluga
4) Diseminacija istraživačkih rezultata i umrežavanje (obvezna aktivnost)
Aktivnost 4. uključuje:
- posjećivanje i organiziranje stručnih skupova, sajmova i sličnih događanja povezanih s istraživačkom temom projekta (u Hrvatskoj ili inozemstvu);
- posjećivanje i organiziranje događaja za promociju transfera tehnologije i pronalaženje suradnika.
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 4:
- Troškovi posjećivanja događaja
- Troškovi organizacije događaja
- Troškovi objave znanstvenih radova
5) Promocija i vidljivost projekta (obvezna aktivnost)
Aktivnost 5. uključuje
- izrada web stranice
- izrada i tisak promotivnih materijala;
- izrada reklamnih panoa ili tiskanog plakata, za potrebe vidljivosti projekta;
- organizacija događaja za promociju projekta (npr. završna konferencija projekta)
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 5:
- Troškovi izrade internetske stranice projekta
- Troškovi izrade i nabave promotivnih materijala
- Troškovi organizacije događaja za promidžbu i vidljivost projekta
6) Upravljanje projektom (obvezna aktivnost)
Aktivnost 6. uključuje:
- izvršavanje administrativnih Ugovornih obveza u provedbi projekta kao što su izvještavanje prema nadležnim tijelima, osiguravanje usklađenosti provedbe projekta s Ugovorom, priprema zahtjeva za nadoknadom sredstava, priprema i provođenje postupaka nabave;
- podrška koordinacijskim aktivnostima Konzorcija (administrativna podrška, organizacija sastanaka )
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 6
- Troškovi osoblja
- Troškovi vanjskih usluga
Aktivnost 7. Horizontalne aktivnosti
Projetne aktivnost koje omogućuju pozitivan doprinos pri provedbi horizontalnih politika, odnosno doprinos nediskriminaciji, rodnoj ravnopravnosti, integraciji osoba s invaliditetom i promicanju temeljnih prava i ciljeva održivog razvoja.
Prihvatljivi troškovi aktivnosti 7.
- Troškovi povezani s provedbom horizontalnih načela
Rokovi
Podnošenje prijava počinje 1. rujna 2025. u 11:00 sati, a krajnji rok za dostavu projektnih prijedloga je 15. listopada 2025. u 10:00 sati.
Razmišljate li o prijavi i potrebne su Vam konzultantske usluge stojimo Vam na raspolaganju. Na poveznici možete ispunite kratki upitnik za provjeru prihvatljivosti:

